Monday, August 22, 2011

tudung bawal versus shawl

phenomena lah skang bila sume orang pun nk pkai shawl..sume nk jadi hana tajima la..maria elena lah..fatin liyana la...aishhhh mmg lawa2 dorang ni..and trendy sgt..ak jeles gak dorang ni cantik semcm..tapi tapi tapi...penjual2 tdung ni kesian la jugak si pemakai tudung bawal ni...tahu tak kalo jalan kat bazar nk cari tudng bawal...bukan main susah skang...kalo yang tergantung tu sume shawl je..x pun tdung express..diskriminasi ni orang yg pkai tdung bawal...kalo ade pun lah kedai jual tudung bawal tu, mmg tdung bawal fesyen lama yang ade manik2 tuh...pastuh harga, jgn ckp la..mahal sungguh..mane dpat tdung bawal kat Melaka ni kalo x RM 30 keatas...kalo kat kelantan murah ckit kot..x baik lah...jgn lah tindas pemakai2 tdung bawal ni...kitorang xreti nk belit2 pkai shawl cmtuh.so kyowng old fashion je lah pakai tdung bawal..so byk kan la tdung bawal kat Melaka especiallnya..xyah nk mhl2 sgt....

bila ak tulis status kat FB pasl bnde ni...skang ade 7 likes...haha..pastuh kawan ak siap komen ckp meh wt page pasal bnde ni..sure rmai yang like...kecewa2...hahaha...naseb ak jumpe tdung bawal walaupun x bpe match ngn bju raye ak..tu yg tension tuh..ak nk raye jugak..nk gak cantik2 di pagi raye..hahaha..


selamat berbuka pose sume...sje nk letak gak gmbr bg comel skit entry..haha

7 comments:

AinSyaz said...

setuju sgt dgn entri ni! tension kannnn..sane sini duk jual shawl.

shudeshude said...

ko jgn ckp..ak ngn rosie siap nk wt tdung sendri da psni..hahaha

eesyaheera said...

Sebab-sebab kenapa ee rela beli shawl ialah tudung bawal dah makin mahal. Shawl rm10 boleh dapat macam2 colour. Tapi tudung bawal paling the best.

sean donnell said...

setuju2..walaupun ak xpki tudung, tp ak lg suka tgk pompuan pki tudung bawal...x rimas..kan3..hehe..

shudeshude said...

@EE: hehe..kan2 shawl murah2 je kan..pastu byk..tp syud masih menjadi pencinta tdung bawal..muke syud buruk though kalo pkai shawl..ee xpela cntik je pkai..

@yus: sgt betullll....

sean donnell said...

:D

insan kerdil said...

xkesah la tudung bawal ke shawl ke tudung mkcik arini ka tudung syria ka jnji apa yg anda pakai pasti menepati unjuran tatacara menutup aurat yg ditetapkan oleh Islam.. hanya berkongsi pendpt :)